ישיבת מאיר הראל מודיעין - גרעין קהילתי וקריית חינוך ע"ש מאיר והראל ע"ר 580444826

Select your language

גרעין קהילתי וקריית חינוך ע"ש מאיר והראל הינה עמותה שמפעילה תוכניות ופרויקטים בתחומי ישיבה, קהילה, זהות יהודית חברה, צבא ורפואה

שיעורים אחרונים

 

 

כריכה מודעין לתורה תשפא

פרשת השבוע

פרשת אמור 
עצמאות מהותית וספירת העומר - פרשה ומימושה – פרשת אמור תשפ"ד - הרב אליעזר חיים שנוולד -  עצמאות מהותית וספירת העומר פרשה ומימושה – פרשת אמור - ומלחמת 'חרבות הברזל' תשפ"ד הרב אליעזר חיים שנוולד מוקדש להצלחת חיילי צה"ל ולשמירתם לבל יאונה להם כל רע, לרפואת כל הפצועים ולהשבת החטופים. יום העצמאות מאחורינו, והמלחמה עדיין בעיצומה. זה הזמן להתבונן ברמת עצמאותנו ובמהותה. בשנותיה הראשו...

שיעורים

חדשות

סא"ל במיל' דודו גלבוע סיפר על הקרבות בהם השתתף במלחמת יוה"כ

סא"ל במיל' דודו גלבוע ממודיעין - ידיד הישיבה, הוא גיבור ישראל המשמש כיו"ר הועד למען החייל בגזרת המרכז. דודו הוא נכה צה"ל ובין הייתר קטוע 2 רגלים. למרות פציעתו אותה הסתיר כשהוא מתהלך על גבי פרוטזות, נלחם דודו להילחם במלחמת יום הכיפורים במסגרת סיירת...

יום העצמאות עם חיילים מגולני

ראש הישיבה נפגש ביום העצמאות עם חיילים מגולני שנמצאים בהכשרה. ושוחח איתם על המשמעות של ההכשרה להיות לוחם כדי להגן על מדינת ישראל ולפגוע באויבנו, וכיצד היא מתחברת למשמעות של יום העצמאות. ונפגש עם חלק מתלמידי הישיבה שמשרתים בגולני ועודד אותם להשקיע...

יום העצמאות עם קהילת שערי יונה מנחם

כמידי שנה הישיבה מחברת את יום הזיכרון עם תפילת ההודיה ליום העצמאות עם קהילת העולים מבית כנסת שערי יונה מנחם. רב הקהילה הרב סובול נשא דברים על יום עצמאות ויום הזכרון וראש הישיבה העביר שיחה על הקשר בין יום הזיכרון ויום העצמאות שהתחדד לרגל התמונות...
קהל רב התאסף בישיבת ההסדר מאיר הראל במודיעין ביום חמישי בערב, ערב שבת וחג השבועות, להכנסת ספר תורה יחודי במינו לזכר הרמטכ"ל והשר לשעבר רא"ל במיל' אמנון ליפקין שחק ז"ל.
הספר תרומת משפחת רעננערט הוכנס לבית המדרש של הישיבה במודיעין, שאמנון ז"ל היה שותף בהקמתה.
התהלוכה לאורך הרחוב המוביל לישיבה היתה מיוחדת במינה. הציבור המיוחד שהתכנס לרגל המאורע היה מגוון. דתיים ושאינם דתיים, רבנים ובני ישיבה, צעירים ומבוגרים בגיל העמידה חלקם עם מקלות הליכה, חברי כנסת מפקדים בכירים בצה"ל,  ראש העיר ואנשי העיר וההתיישבות, אנשי ציבור, חבריו של אמנון לדרך הצבאית והבטחונית בחטיבת הצנחנים ובהיותו רמטכ"ל.   
השירה האדירה והריקודים עם ספר התורה של הציבור המגוון הזה, ברחוב המוביל לישיבה, היו מראה מרהיב ונדיר באירועים מסוג זה.
ספר התורה ישמש את נערי הבר מצוה מהציבור הלא דתי – 'שחק לבני המצוה' בעלייתם לתורה בישיבה, תלמידי הישיבה מחנכי לוחמי ומפקדי העתיד.
ברכו את המעמד ראש הישיבה הרב שנוולד שדיבר על המשמעות המרגשת שיש להכנסת ספר תורה על שמו של אמנון ז"ל, סוג של מחוייבות והכרת טובה ותודעה על פועלו בכלל ולמען הישיבה בפרט. ועל המשמעות של הכנסת ספר תורה בערב חג השבועות וסמליות המאחדת בציבור שהתכנס  להכנסת ספר התורה לקראת מתן תורה שהיה מותנה באחדות של "לב אחד כאיש אחד".
אמנון ז"ל אמר לתלמידים בפגישתו האחרונה איתם לפני פטירתו, שהחברה הישראלית מורכבת משבטים ועלינו לאחדם ובכך טמונה עוצמתנו, 'יחד שבטי ישראל'.
סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן שהתייחס למשמעות של החיבור של אמנון ז"ל לישיבה והגיב על שערורית 'ארץ נהדרת' שזלזלה בתפילין.
הרב הראשי לצה"ל הרב אייל קרים שדבר על מעמד הר סיני ועל ההיכרות הקרובה שהיתה לו עם אמנון ז"ל בשרותו בצנחנים. היו בו מידת העוז והענווה, אמר הרב קרים וסיפר על שלושה קרבות הניתנים לפרסום שבהם זכה אמנון לעיטור העוז.
תא"ל במיל' יהודה דובדבני סיפר גם הוא על הדרך המשותפת שהלך עם אמנון ז"ל בצבא בצנחנים כסגנו בכמה תפקידים, בהקמת חטיבת גבעתי ביחד עם ישיבות ההסדר ובהקמת הנחל החרדי ועל כך שהוא זכה לכתוב את האות האחרונה בספר התורה בצמידות לספר נוסף שנכתב לזכרו של מאיר הר ציון  ז"ל.
אלמנתו של אמנון ז"ל העיתונאית טלי ליפקין-שחק דיברה בהתרגשות על המשמעות הסמלית של כתיבת ספר התורה לזכרו של אמנון ז"ל ועל הקשר המיוחד לישיבה במודיעין. 
 
המעמד המיוחד היה ההכנה הטובה ביותר לחג השבועות לקבלת התורה ולאחדות עם ישראל.

יצירת קשר

Please type your full name.
Invalid email address.
Invalid Input
Invalid Input
Invalid Input